رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

ستاد کرونا مدارس را تعطیل نکرد، والدین خودشان دست به کار شدند

  • کد خبر: ۹۴۳۵۳
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
  • ۴
ستاد کرونا مدارس را تعطیل نکرد، والدین خودشان دست به کار شدند
خیلی از والدین خودشان دست به کار شدند و از ترس شیوع امیکرون در بین کودکان و نوجوانان، فرزندانشان را به مدرسه نمی‌فرستند. خیلی از کلاس‌های حضوری خلوت شده اند و کمتر از نیمی از دانش آموزان در کلاس‌ها حاضر می‌شوند. معلمان هم سردرگم هستند بین تدریس حضوری برای دانش آموزانی که سر کلاس‌ها حاضر می‌شوند و تدریس مجازی برای دانش آموزانی که به مدرسه نمی‌آیند.

محدثه شوشتری | شهرآرانیوز؛ هیچ دستورالعملی در ستاد ملی کرونا برای تعطیلی مدارس و توقف آموزش‌های حضوری مصوب نشده‌است، اما خیلی از والدین خودشان دست به کار شدند و از ترس شیوع امیکرون در بین کودکان و نوجوانان، فرزندانشان را به مدرسه نمی‌فرستند. خیلی از کلاس‌های حضوری خلوت شده اند و از بین ۱۵ دانش آموزی -که سقف تشکیل هر کلاس بود- کمتر از نیمی از دانش آموزان در کلاس‌ها حاضر می‌شوند. معلمان هم سردرگم هستند بین تدریس حضوری برای دانش آموزانی که سر کلاس‌ها حاضر می‌شوند و تدریس مجازی برای دانش آموزانی که به مدرسه نمی‌آیند.

در این میان هم والدین از این بلاتکلیفی گله دارند و هم معلمان معترض اند که کارشان دوبرابر شده است و باید هر مبحث را دو بار تدریس کنند؛ یک بار حضوری و یک‌بار مجازی. یکی از معلمان مدرسه حضرت زینب (س) به خبرنگار ما می‌گوید: برای اینکه به همه دانش آموزان کلاسم یک بار هر درس را آموزش دهم، در ساعات تدریس حضوری گوشی تلفنم را روی میز در پایه‌ای ثابت قرار می‌دهم و با ضبط کل ساعت کلاس و ارسال آن به شبکه شاد، تلاش می‌کنم دانش آموزانی که سر کلاس حاضر نشده اند، از همه مباحث به صورت کلیپ تصویری بهره‌مند شوند.

یکی از معلمان مدرسه شهید مفتح هم به می‌گوید: برای اینکه دوباره کاری در تدریس هر درس نداشته باشیم، با گوشی تلفنم کلاس درس حضوری را در نرم افزار‌های موجود در شبکه‌های مجازی از جمله اسکای روم، زنده اجرا می‌کنم.

اگردانش آموزان کرونا بگیرند، هیچ مسئولی مسئولیتش را نمی‌پذیرد

اما والدین که دغدغه‌های متفاوتی از معلمان دارند، بیشتر از تدریس و کیفیت آموزش حضوری، نگران سلامتی فرزندانشان با شیوع امیکرون، سویه جدید کرونا، هستند. برای والدین سلامتی بر تحصیل اولویت دارد؛ آن چنان که بیشتر مادرانی که با آن‌ها هم کلام می‌شویم از ترس امیکرون منتظر تعطیلی مدارس از سوی ستاد ملی کرونا نمانده اند و خودشان پیش دستی کرده اند و فرزندانشان را از اول هفته جاری به مدرسه نفرستاده اند.

خانم ابراهیم زاده که مادر دانش آموزی کلاس پنجمی است می‌گوید پسرش را با شیوع امیکرون به مدرسه نفرستاده است؛ زیرا که اگر دانش آموزی مبتلا و خدای ناکرده در بیمارستان بستری شود، هیچ مدیر مدرسه و مسئولی از آموزش وپرورش مسئولیت ابتلا را نخواهد پذیرفت؛ آن چنان که وقتی یکی از مادران برای ابتلای کودکش به علائمی مشابه امیکرون به مدرسه اعتراض کرده، مدیر در پاسخ گفته است: چه معلوم فرزند شما از مدرسه ویروس را گرفته باشد. شاید در خانواده، خیابان و مکان‌های دیگری که رفت وآمد داشته، مبتلا شده است. همین پاسخ کافی است که همه شانه خالی کنند از مسئولیت ابتلای دانش آموزان به سویه جدید کرونا و سبب شود که خانواده‌ها زودتر از ستاد کرونا به فکر فرزندانشان بیفتند.

دوگانگی بین حضوری و مجازی

آقای کبیری هم که خودش شاغل در یکی از نواحی آموزش وپرورش است، به خبرنگار ما می‌گوید: شخصا فرزندم را به مدرسه نمی‌فرستم، اما به مدیران و معلمان مدارس حق می‌دهم که برای برگزاری کلاس‌های درس حضوری نتوانند کاری جز اجرای دستورالعمل‌های ستاد کرونا داشته باشند. همین مسئله که با وجود تعطیل نشدن رسمی مدارس، خیلی از مدیران و معلمان به طور غیررسمی با خانواده‌های نگران کنار آمده اند، گام مثبتی در مدیریت شرایط کروناست.

او می‌گوید: نمونه‌های زیادی داریم که مدیر مدرسه به خانواده‌ها اعلام کرده که مجبور است کلاس‌های درس را حضوری برگزار کند، اما والدین مجبور نیستند فرزندانشان را حتما به مدرسه بفرستند.
خانم سعیدی یکی دیگر از اولیای مشهدی است که دانش آموز مقطع متوسطه دارد. او می‌گوید: شاید مدارس برای مقاطع ابتدایی خیلی خانواده‌ها را مجبور نکنند و آن‌ها را لای منگنه نگذارند که حتما فرزندانشان باید سر کلاس درس‌های حضوری حاضر شوند، اما در مقطع متوسطه، چون این روز‌ها ارزشیابی‌های کتبی برگزار می‌شود، ما مجبوریم فرزندانمان را به مدارس بفرستیم.

با برگزاری جشن یلدا فرزندان ما بیمار شدند

یکی دیگر از والدین که فرزندش به دلیل حضور در مدارس علائمی شبیه سرماخوردگی و آنفلوانزا دارد، از ادامه برگزاری کلاس‌های حضوری گله دارد و می‌گوید: برای شب یلدا در مدرسه دخترم مراسمی برگزار کرده بودند و برای گرفتن عکس دسته جمعی به همه بچه‌ها گفته بودند ماسک هایشان را بردارند. از هفته قبل تاکنون چند هم کلاسی دیگر دخترم نیز علائم سرماخوردگی دارند. در این شرایط دیگر برای آموزش حضوری فرزندانمان را نمی‌فرستیم. چرا آموزش وپرورش و ستاد کرونا فکری برای نگرانی خانواده‌ها نمی‌کنند.

اکثر بیماران مدعی هستند در مدرسه مبتلا شده اند

غلامرضا خادمی، رئیس بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد، نیز هفته پیش بیان کرد که اکنون شهر مشهد درگیر بیماری ویروسی شدیدی است که علائمی بین آنفلوانزا و سرماخوردگی دارد. این پزشک اطفال هشدار داد که شیوع این ویروس بسیار بالاست و علائم آن بین کودکان شدیدتر است.

او بهترین راهکار پیشگیری از این بیماری را رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب جدی از دورهمی‌ها و واکسیناسیون بیان کرد و گفت: از ابتدا با بازگشایی مدارس موافق نبودیم، اما اکنون با توجه به اینکه این ویروس بین کودکان شیوع بیشتری دارد بهتر است حداقل حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری شود تا تکلیف این موج مشخص شود؛ زیرا طبق گفته اکثر کودکانی که به ما مراجعه می‌کنند، آنان در مدرسه مبتلا شده اند.

تعطیلی مدارس دست ستاد ملی مقابله با کروناست

برای پیگیری نگرانی والدین و درخواست تعطیلی موقت مدارس با شیوع سویه جدید کرونا، با مهدی مجیدی فر، سخنگوی آموزش وپرورش خراسان رضوی، گفتگو می‌کنیم.
او می‌گوید: اکنون طبق آخرین دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا، کلاس‌های درس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باید حضوری برگزار شوند. اگر بنا بر تعطیلی هم باشد باید در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری شود و این تصمیم دست مسئولان آموزش وپرورش استانی نیست.

او در پاسخ به این سؤال که پس چگونه به تازگی ستاد استانی کرونا تعطیلی مهدکودک ها، پیش دبستانی‌ها و مدارس استثنایی را برای مشهد مصوب کرده بود، توضیح می‌دهد: مدارس در مقاطع چندگانه، از جمله ابتدایی و متوسطه باید پیرو مصوبه ستاد ملی کرونا بازگشایی یا تعطیل شوند. درباره تعطیلی موردی یا موقت مهدکودک‌ها و پیش دبستانی ها، ستاد استانی کرونا در خراسان رضوی با هماهنگی ستاد ملی این تعطیلی را اجرایی کرد.

به گفته مجیدی فر اکنون وضعیت همه مدارس مشهد در جلسات مشترک دانشگاه علوم پزشکی با آموزش وپرورش از نظر میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بررسی می‌شود. به خانواده‌ها هم به صورت مستمر اعلام می‌شود که اگر فرزندانشان کوچک‌ترین علائمی مشابه سرماخوردگی داشتند، آن‌ها را به مدارس نفرستند.

او در واکنش به این موضوع که اگرچه ستاد کرونا مدارس را تعطیل نکرده است، اما خیلی از والدین فرزندانشان را به مدرسه نمی‌فرستند، می‌گوید: هنوز دستورالعملی درباره اختیاری شدن حضور دانش آموزان در مدارس به طور رسمی نداریم. در واقع آخرین دستورالعمل ستاد کرونا بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس‌های حضوری در کنار آموزش‌های مجازی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
0
0
سلام ، خب چرا تعطیل نمی کنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
0
0
تعطیل کنید من هم در مدرسه کرونا گرفتم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
0
0
الان من کرونا گرفتم در مدرسه چیکارکنم ‌‌
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
0
0
مدارس واستخروورزشگاهها ودانشگاهها وپادگانها خطرناکترین مکانهای آلوده به ویروس کروناهستندوبه هیچ عنوان نمی توان دراین مکانها پروتکلهای بهداشتی رارعایت کرد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->